:( De får klara sig utan HONOM :(

Francesc "Cesc" Fabregas

(Alla bilder hämtades från google).
Han har lämnat vackra klubben Arsenal för Barcelona.
Jag vet att han skulle flytta hem förr eller senare.. Men inte just nu!..
Han har spelat för Arsenal i 8 år, det var rätt länge!..
Hans kontrakt var till 2015. Aldrig fel att stanna några år till! :)
 
Jag har fortfarande lite svårt att smälta här, men..
Såg honom i Barcelonadräkt idag, känns konstigt och lite ofattbart..
Hoppas att han var lycklig i London som han gör nu idag i Barcelona.
Det tror jag säkert!!...

Hans syster Carlota twittrade:
" I just can say thanku to all the gunners who gave us all their love!
U r incredible. Once a gunner, always a gunner. "

Från Aftonbladet:
Fabregas i tårfyllt avsked till Wenger

 
”Jag blev för emotionell och kunde inte prata”

Efter övergången till Barcelona tar Cesc Fabregas nu bladet från
munnen och talar ut om tiden i Arsenal. 24-åringen berättar om ett
tårfyllt avsked, hyllar Arsene Wenger och beskriver frustrationen
under tiden i London.

– Jag gav allt i åtta år. Det visade sig aldrig i prisskåpet och det är
det jag kommer ångra mest i mitt liv, säger Fabregas.

I flera år har Cesc Fabregas flörtat med Barcelona och försökt få igenom
övergången från Arsenal. När den nu är klar har även munkaveln lyfts
från spanjorens läppar.

”Tillät mig inte att säga något”

– Jag är ledsen att jag inte kunde säga något till Arsenals fans under de två sista
månaderna. Men Arsenal tillät mig inte att tala med någon, säger Fabregas.

På plats i Barcelona talar nu 24-åringen ut om tiden i England.

– Det var tufft att hela tiden vara nära men aldrig vinna något.
Men Arsenal är en fantastisk klubb med otroliga fans och det här kommer inte
att påverka dem, säger Fabregas enligt spansk och brittisk media.

– Jag gav allt i åtta år. Det visade sig aldrig i prisskåpet och det är det jag
kommer ångra mest i mitt liv.

”Bästa personen jag mött”

Trots kampen, många gånger mot managern Arsene Wenger, i försöken att få
flytta till Barcelona hyllar mittfältaren nu den franske managern stort.

– I fredags tog jag farväl av alla i Arsenal, det var väldigt sorgligt och mycket känslor.
Speciellt med coachen. Jag blev för emotionell och kunde inte prata.
Jag var tvungen att skicka ett textmeddelande till honom och berätta
hur mycket han gjort för mig. Jag kommer aldrig att glömma det.

– Jag tror inte att Wenger har ett så bra rykte i Barcelona men jag är
 här till stor del tack vare honom.
Wenger kommer alltid vara den bästa person jag mött inom fotbollen.
Han visste vad jag ville under en väldigt lång tid och förstod det.
Han behandlade mig på ett fenomenalt sätt.

Barcelona är inte den enda klubben han kysste på, Arsenal också!

Önskar dig lycka till!

Kramkram :(

Skriv en kommentar